1398-01-07 12:16
459
0
62173
رئیس جمهور در گرگان:

رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه دولت است/خرابی ها را مرمت می کنیم

رئیس جمهور گفت: دولت رسیدگی به مشکلات مردم را وظیفه خود می داند، ان شاا..مشکلات حل خواهد شد و خرابی ها مرمت می شود.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز پس از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان اظهار کرد: آن جاهایی که نیاز به بازسازی دارد، بازسازی شده و به کسب و کارهایی که آسیب دیده، کمک خواهیم کرد.

وی افزود: خواسته مردم این است که هر چه زودتر آب از منطقه تخلیه شود و خانه‌هایشان را مرمت و خانه‌هایی که قابل سکونت نیست بازسازی کنیم.

roohaniii 1

رئیس جمهور ادامه داد: می خواهند خسارت‌هایی که به مزارع، دامداری، صنعت‌و مغازه‌هایشان وارد شده ، جبران شود و البته همه این کارها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جلسه هیات دولت تصویب کردیم که که خسارات را جبران کنیم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  مسئول اجرای این تصمیم است و  بخشی از امور را نیز بیمه اجرا می‌کند.

روحانی بیان کرد:  همه توان ما این است که در فصل بهار و تابستان، بتوانیم خانه‌هایی که نیازمند بازسازی است، انجام شود و آنهایی که نیاز به مرمت دارد، سریع‌تر مرمت شود.

roohaniii 2

به گفته رئیس جمهور؛ مشکل اصلی این است که رودخانه‌ای که اینجا باید همه آب را به سمت دریا بکشد، متأسفانه لایروبی نشده و دارای رسوب زیادی است. در داخل این رودخانه گیاهان بلند شبیه درختچه روئیده است و  آب حرکت ندارد و رودخانه کشش لازم را ندارد.

روحانی با بیان اینکه در این چند روز وزیرکشور مسئول شدند که در منطقه بمانند و اقدامات بسیار خوبی انجام شد، بیان کرد: نیروهای مسلح، ارتش و سپاه نیز با همه امکاناتشان به صحنه آمدند و بسیار کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیری که از طریق بالگرد دیدم اقدامات کوتاه مدت خوبی انجام داده بودند بهترین راه این است که این رودخانه بتواند آب را ببرد و برای این منظور لایروبی‌ها از مصب رودخانه در دریا شروع شده و در حال انجام است.

roohaniii 4

roohaniii 4

روحانی گفت: یک مقدار کشش رودخانه بهتر شده، سطح آب پایین آمده است اما در بعضی از خیابان‌های آق‌قلا هنوز با قایق رفت و آمد می‌کنند جاهایی است که هنوز ارتفاع آب بالاست.

رئیس جمهور در خاتمه گفت: این سیل تجربه‌ای است که در این منطقه مسیر رودخانه را به گونه‌ای اصلاح کنیم که بعد از این و در ماه‌های آینده اگر بارندگی شدیدی بود، دیگر منطقه با مشکلی مواجه نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.